103. pajek, Čezsoča (Bovec)

Končno pošiljam zgodbo o pajku na hiši v Čezsoči.

Ta okras nosi hiša, ki se jo prav dobro spominjam, saj je bila v moji bujni otroški domišljiji povezana s številnimi skrivnostnimi zgodbami in dejstvi:

1) Hiša, zdela se mi je razkošna vila, je bila velika, imela je gosposke ograje in v njej ni nihče prebival, lastniki oz. uporabniki so živeli v tujini in so v njej stanovali le občasno, med poletnimi počitnicami.

2) Hiša je (bila) soseda pokopališča.

3) Na fasadi je (bil) velik, nenavaden pajek.

4) Poleg pajka je (bila) spominska plošča, posvečena TIGRovcu Ivanu Ivančiču (zaradi enakega priimka sem domnevala, da je moj prednik – v resnici smo v daljnem sorodstvu). V zvezi s tablo mi je nono povedal zgodbo o načrtovanem atentatu na Mussollinija v Kobaridu. Bombe, ki jih je imel privezane na sebi, Ivan Ivančič sicer ni razstrelil, saj je bilo okoli Mussolinija preveč otrok, ki so jih poslali na sprejem, in drugih civilistov. Kasneje so ga fašisti obtožili terorizma in vohunstva in so ga ustrelili na Opčinah. S to junaško zgodbo sem se v času, ko smo se prav radostno igrali Partizane in Nemce, seveda zlahka identificirala.

Vse te pomene je v moji domišljiji s svojo nitjo povezoval in združeval prav kovinski pajek na fasadi.

Fotografija je posneta – tudi zelo simbolično – 1. novembra 2009, ob obisku pokopališča, kjer sedaj počivata moja nona in nono.

pps

Mimogrede, očitno pajek na fasadi ni izključno slovenska posebnost. Opazila sem ga na hiši ob cesti v vasi Fusine di Valromana, to je, ko se pelješ iz Rateč proti Trbižu.

LP! Monika

Oddajte komentar

